top of page

Einde + Conclusie

Hiermee sluiten we het BBQ project af. Of toch nog niet helemaal? Nee nog niet! Aan het einde van het schooljaar hebben met de gehele klas een BBQ! En mocht dat nou net uitkomen met die project! We gaan dus tijdens die BBQ al onze BBQ's testen! Daarvan komt natuurlijk een berichtje!

Conclusie:

Ik vond dit project erg uitdagend om te doen, omdat wij als klas een beperking kregen: Geen watersnijder. Met de watersnijder kun je net iets andere vormen maken dan met conventionele machines. Dus onze creativiteit werd op de proef gesteld!

Al snel wist ik dat ik een BBQ wil hebben die met een punt de grond in ging. Maar kwam ik erachter dat er wel een achterliggende/ goede en logische gedachten achter zit. Oftewel een functioneel ontwerp.

Toen ik de verder ontwerpfase in ging merkte ik dat mijn eerste idee op een aantal punten veranderde. Zo veranderde het kokerprofiel van de punt in een punt voortkomende uit een kruis en viel de voetplaat weg. Ook moest ik keuzes maken wat betreft DFM/DFA en mijn thema. Je moet als ontwerper ergens de knoop doorhakken en een richting op gaan!

Ook zijn mijn praktische vaardigheden omhoog gegaan! Heb ik kennis gemaakt met verschillende conventionele machines en heb ik er mee leren werken!

Ik kijk nu al weer uit naar het volgende project en een nieuwe uitdaging!


Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page