top of page

Surfaces!

Tijdens de afgelopen les van Solidworks hebben we onze geheugen weer eens helemaal opgefrist wat betreft surfaces. Met Surfaces kun je dubbel gekromde vormen construeren die je uiteindelijk kan vertalen naar een extrude. We zeggen ook wel dat surfaces de referentie is van een extrude.

Een ding wat je niet mag vergeten bij het gebruiken van surfaces is dat de hulpvakken het belangrijkste zijn. Construeer je die net verkeerd zal het gevolgen hebben op je surfaces en dus later ook als je er een solid part van wilt maken.

Na de opfrissing van mijn leraar Jan-Willem Cremers heb ik een tandenborstel gemaakt door middel van Surfaces, welke ik vervolgens Solid hebt gemaakt.

In onderstaande diavoorstelling is mijn tandenborstel zonder haren te zien met daarbij een doorsnede, waarin te zien is dat de tandenborstel daadwerkelijk Solid is na gebruik van surfaces.

Na deze opfrissing kan ik komende week mijn kap van mijn koptelefoon d.m.v. surfaces opzetten!


Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page